نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
ناشناسی به نام وستون / مک‌ کنی کیست؟

ناشناسی به نام وستون / مک‌ کنی کیست؟

 

از نخستین لحظه‌ای که خبر پیوستن وستون مک‌کنی به یوونتوس رسمی شد بسیاری از هواداران شروع به جستجوی خبرها و تحلیل‌ها، تصاویر و فیلم‌های بازی او در اینترنت کرده‌اند تا بدانند نخستین بازیکن آمریکایی تاریخ باشگاه یوونتوس کیست و چگونه بازیکنی است. میرکو دی‌ناتاله از Radio Bianconeraبرای کمک به این دسته از طرفداران یووه به سراغ نالدو (رونالدو آپارسیدو رودریگس) مدافع 37 ساله موناکو و هم‌تیمی سابق مک‌کنی در باشگاه شالکه رفته و از او درباره هافبک 22 ساله و جدید یوونتوس پرسیده است.

 

 

می‌توانم تصور کنم که هواداران یووه از شنیدن خبر پیوستن وستون به تیم‌شان کمی تعجب کرده‌اند؛ به هر حال او برای آنها چندان شناخته شده نبود.
اگر از من بپرسید می‌گویم او بازیکنی همه‌فن حریف است. از آن بازیکنان سرعتی که هر وقت اراده کنند می‌توانند مقابل دروازه تیم حریف حاضر شوند. وستون در تکل‌زدن بسیار قدرتمند، در ضربات سر بسیارخوب و در پیشرفت و یادگیری سخت‌کوش است. در کنار همه اینها از شخصیت مثال‌زدنی‌اش نیز نباید غافل شد. 
علی‌رغم ترافیک بازیکنان باتجربه و سرشناس یوونتوس در خط میانی فکر نمی‌کنم مشکلی برای مک‌کنی پیش بیاید. او به راحتی در چیدمان‌های سه‌ نفره و چهار نفره خط میانی سازگار می‌شود و تا آنجا که در شالکه به یاد دارم در هر دو شیوه هرگز با مشکل فنی و تاکتیکی رو به رو نشد. 
علی‌رغم سبک تاکتیکی فوتبال ایتالیا معتقدم او می‌تواند خیلی خوب با این لیگ و رقابت‌هایش سازگار شود؛ دلیلش هم به خاطر شناختی است که از ویژگی‌های فیزیکی و تاکتیکی او دارم. با توصیه‌ها و آموزش‌های آندره‌ا پیرلو او مطمئناً بسیار بیشتر از آنچه که هست پیشرفت خواهد کرد. وستون خیلی شانس آورد که زیر نظر چهره‌ای معتبر مثل پیرلو دوران ورزشی‌اش را ادامه می‌دهد. با اطمینان می‌گویم پیرلو عالی‌ترین مربی‌ای بود که مک‌کنی می‌توانست با او کار کند و این اتفاقی بسیار مثبت برای دوران فوتبالی او خواهد بود.

 

گفتنی است نالدو و مک‌کنی به مدت دو فصل و نیم در کنار یکدیگر و در باشگاه شالکه 04 آلمان هم‌بازی بوده‌اند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: